RSS

Yeşil Haber: Okuyun, okutun, farkımız olsun!



Bugün internette gezinirken, ntvmsnbc.com’ un Yeşil Haber sayfasında bir yazıya denk geldim tesadüfen. Yazı, kurutulmak istenen bir çayı kurtarmaya çabalayan köylülerin direnişini anlatıyordu. Hem fotoğraflar hem yazı çok hoşuma gitti. Belki sizlerin de ilgilisini çeker diye, her zaman oluğu gibi hemen Facebook’ ta paylaştım.


Yazı hoşuma gidince diğer haberleri karıştırmaya başladım. Hepsini okumam mümkün değil ama çoğuna göz attım. (Müsait olduğum bir vakit açıp tek tek okuyacağım ama!) Bir çok konuda kategorilere ayrılmış Yeşil Haber bölümünün, gerçekten de takip edilmeye değer olduğunu farkettim.

Nedir Yeşil Haber? Nelerden bahseder?

Yeşil Haber bölümünün alt başlıklarından kısaca bahsedeyim. Olur ya, sizin de merakınızı cezbeder!

Çevre Bilim kategorisinde, kimyasal ve biyolojik etkenler ile çevre/insan etkileşimine yer verilmiş. Ufukumuzu açmak için güzel düşünülmüş haberler var.

Dünyayı Kirletenler başlığı altında su toprak ve hava kirliliklerine dikkat çeken yazılar toplanmış. Biraz daha sağduyulu olabilmek için bu tür yazılardan haberdar olmak gerekli diye düşünüyorum. İnsanız bazen unutuyor ya da önemsemiyoruz. Ama bireysel davranışların bütünü yaşadığımız dünyayı ya berbat ediyor ya yaşanabilir kılıyor. İşte bunu unutuyoruz.

Farkındalık ve bunun devamında yapılabileceklere dikkat çekmek için Dünyayı Kurtaranlar,

Günümüzün vazgeçilmez bir çevre koruma sistemi olan Geri Dönüşüm,

Doğadaki yepyeni ya da ilginç haberleri paylaşmak için ise Doğal Hayat,

Yüzyılın kabusu haline gelmeye başlayan Küresel Isınma,

Ve yine son yılların en popüler öze dönüş hareketi Organik Yaşam bölümleri oluşturulmuş.

Bütün bunların yanında, yazılara eklenen ilginç ve renkli kareler Yeşil Haber’ i daha okunur kılıyor.

Artık toparlayalım...

Bilgisayar başında ve özellikle internette geçirdiğimiz vaktin çoğunu gereksiz işlere harcadığımızı (Tamam kendim için konuşayım, “harcadığımı”) itiraf etmesek de kabullenmek gerek. İşte, internette öldürdüğümüz bu vakti en azından faydalı birkaç satır okuyarak geçirebileceğimiz bir alternatif olarak görüyorum Yeşil Haber’ i. 



0 yorum:

Yorum Gönder